Alko tiedotti helmikuun myyntilukujen yhteydessä uudesta aluevaltauksesta.

Alkon litramyynti on ollut laskusuuntainen, mutta alkoholittomat juomat käyvät entistä enemmän kaupaksi.

Alkon litramyynti oli tämän vuoden helmikuussa 4,5 miljoonaa litraa, kun se edellisvuoden vastaavana ajankohtana oli 5,3 miljoonaa litraa. Alkoholittomien juomien myynti kuitenkin nousi peräti 47,6 prosenttia.

Alkon mukaan myyntiin vaikuttivat muun muassa alkoholijuomavero, arvonlisäveron korotukset seka alkoholilainmuutos.

pexels sanket sawale 62949595 17423274
Kuva: pexels.com

Alko tuo liikkeisiin energiajuomat

Alko tiedottaa kokeilevansa energiajuomien myyntiä. Alkossa niitä myydään vain 18 vuotta täyttäneille.

Tuoteryhmäpäällikkö Mika Kauppisen mukaan alkoholittomat juomat kiinnostavat suomalaisia ja siksi valikoimaa halutaan parantaa.

– Alkoholittomien oluiden ja viinien lisäksi tuomme 25. maaliskuuta alkaen valikoimaamme kokeiluluonteisesti energiajuomat, joita asiakkaamme ovat kovasti valikoimaamme toivoneet. Meiltä niitä ostaakseen tulee olla vähintään 18-vuotias, Kauppinen paljastaa Alkon tiedotteessa.

Lonkerot kävivät myös kaupaksi

Myös juomasekoitusten kuten maustettujen long drinkien suosio jatkuu. Helmikuussa tämä näkyi meillä tuoteryhmän litramyynnin 24 prosentin kasvuna, jota siivitti valikoimaan tulleet uutuudet.